Usein kysyttyä

Laskutus

Miksi palkkiota ei ole maksettu, vaikka eräpäivä oli jo?
+

Jos et ole saanut palkkaasi, voi tähän olla useita syitä:

1. Asiakkaasi ei ole vielä maksanut laskua. Huom. Monet yritykset ajoittavat maksun vasta laskun eräpäivään.

2. Asiakkaasi on maksanut laskun, mutta se ei vielä näy tilillä. Tästä syystä emme ole tilittäneet palkkaasi. Raha siirtyy pankkipäivinä (arkipäivinä) usein 1-3 päivän viiveellä.

Paljonko palvelun aloittaminen ja käyttö maksavat?
+

Maksat palvelun käytöstä vain 4% palkkion arvonlisäverottomasta summasta.

Verotus ja ALV

Voiko asiakkaani lisätä työni kotitalousvähennykseen?
+

Asiakkaasi voi hakea kotitalousvähennystä, jos teet siihen oikeuttavaa työtä joko asiakkaan omassa asunnossa tai vapaa-ajan asunnossa. Esimerkiksi remontti-, siivous- tai pihatyöt kuuluvat kotitalousvähennyksen piiriin. Kotitalousvähennys koskee tehtyä työtä, ei siihen käytettäviä tarvikkeita. Katso lisätiedot Vero.fi.

Miten toimitan verokortin?
+

Käytä aina Verohallinnolta saamaasi voimassa olevaa verokorttia. Voit toimittaa verokorttisi haluamallasi tavalla, joko sähköpostilla, liitteenä tai postitse.

Y-tunnus ja YEL

Voinko työskennellä monelle asiakkaalle samaan aikaan?
+

Kyllä, aivan niin monelle kuin haluat.

Yleinen

Miten toimitan verokortin?
+

Käytä aina Verohallinnolta saamaasi voimassa olevaa verokorttia. Voit toimittaa verokorttisi haluamallasi tavalla, joko sähköpostilla, liitteenä tai postitse.

Voinko työskennellä monelle asiakkaalle samaan aikaan?
+

Kyllä, aivan niin monelle kuin haluat.