Usein kysyttyä

Laskutus

Miksi palkkiota ei ole maksettu, vaikka eräpäivä oli jo?
+

Jos et ole saanut palkkaasi, voi tähän olla useita syitä:

1. Asiakkaasi ei ole vielä maksanut laskua. Huom. Monet yritykset ajoittavat maksun vasta laskun eräpäivään.

2. Asiakkaasi on maksanut laskun, mutta se ei vielä näy tilillä. Raha siirtyy pankkipäivinä (arkipäivinä) usein yhden päivän viiveellä.

Paljonko palvelun aloittaminen ja käyttö maksavat?
+

Maksat palvelun käytöstä vain 4% palkkion arvonlisäverottomasta summasta.

Verotus ja ALV

Voiko asiakkaani lisätä työni kotitalousvähennykseen?
+

Asiakkaasi voi hakea kotitalousvähennystä, jos teet siihen oikeuttavaa työtä joko asiakkaan omassa asunnossa tai vapaa-ajan asunnossa. Esimerkiksi remontti-, siivous- tai pihatyöt kuuluvat kotitalousvähennyksen piiriin. Kotitalousvähennys koskee tehtyä työtä, ei siihen käytettäviä tarvikkeita. Katso lisätiedot Vero.fi.

Miten toimitan verokortin?
+

Saamme verotietosi suoraan verohallinnolta, joten sinun ei tarvitse erikseen toimittaa verokorttia. Huolehdit vain OmaVerossa tietojen olevan ajantasalla.

Y-tunnus ja YEL

Voinko työskennellä monelle asiakkaalle samaan aikaan?
+

Kyllä, aivan niin monelle kuin haluat.

Yleinen

Miten toimitan verokortin?
+

Saamme verotietosi suoraan verohallinnolta, joten sinun ei tarvitse erikseen toimittaa verokorttia. Huolehdit vain OmaVerossa tietojen olevan ajantasalla.

Voinko työskennellä monelle asiakkaalle samaan aikaan?
+

Kyllä, aivan niin monelle kuin haluat.